13 Temmuz 2013 Cumartesi

Kaybetme korkusu

Bismillahirrahmanirrahim

Bu yazı sizin bildiğiniz çoğu hüznü yaşamış ve çukurdan çekip çıkarılmış bir adam tarafından yazılmıştır. Besmele ile başlamamın sebebi boş değil önemli bir şey söylemek istememdendir.

Nefsin zulmeti insana çeşitli yönlerden gelir. Maddi yönden sıkıştırır, manevi yönden sıkıştırır, Aşk ile,  kaybetme korkusu ile sıkıştırır, unutulma korkusu vardır, unutma korkusu vardır. Bu ve daha sayabileceğim onlarca şeyin tek bir cevabını hayatımızın erken yaşlarında vermedik mi?

"Hayır ve Şer, Kaza ve Kader Ancak Allah'tandır."
"Bir kuş seherde yuvasından çıkar da, evine hiç aç gelir mi?"
"Ve Hiç haberiniz oldu mu; dünyalar dolusu mülkü bağısladığınızda ; bir başkasının kalbini kendi kalbinize sığdıramayacağınızdan…?!
Kalpleri birbirine ısındıran ancak Allah'tır."  Enfal-63


Bunlar net ve en ortada olan Ayet ve sözlerden bazılarıdır. Peki biz bunları bildiğimiz halde neden terkedilme korkusuyla yaşarız. Hele hele Rab'bin seni terkedip duana dönmemesi korkusu bir an bile gelmez iken, tamamen Allah'ın "Ol" demesine bağlı olarak senin yanında olan birinin seni terketmesini düşünmek niye bu kadar zorumuza gidiyor.

İnsana hayatı cehenneme çevirmekle görevli olarak yaratılmış bir varlık olan Nefis görevini en iyi şekilde yerine getirirken, Yalnız ibadet ve dua için yaratılmış insanoğlu neden hayatının 1 saatini bile ibadete harcayamaz iken tüm hayatını maddi kazanım ve sevgi adı altında nefsinin kendini yönetmesine izin verdiği kullara kulluk ederek geçiriyor.

Bilmez misiniz ki Allah'tan fazla kimseyi sevmememiz gerekiyor. Peki ben en çok Allah'ı seviyorum diyebiliyor musun? Her an düşündüğün bir insan mı? Rızkın mı? Yoksa Rab'bin mi?

Para kaybettin diye ve ya bir insan kaybettin diye isyan ettiğin vakit kime isyan ettiğinin farkında mısın?

Sana o rızkı, o insanı kim lütfetti?  Kim kalbine ve ya cebine girmesine izin verdi de sen kaybedince BEN diyorsun. Ne deriz BEN kaybettim, BENİ bıraktı, BENİ düşünmedi, BENİ şöyle yaptı. Sen kimsin ki senin elinde olan sebeplerden dolayı biri ve ya bir şey değişsin.

Bilmez misin? Allah İstemese Yaprak kıpırdamaz ve Rab'bin " Ayağınıza taş değse benden bilin" buyurmuştur.

Kaybetmek istemiyorsanız sığındığınız şeye dikkat edin Çünkü dünyaya sığınan elinde sonunda kaybedecektir. Fakat Rab'be sığınan dünyada kaybetmiş gibi gözükse de her zaman kazanmış olduğunu bilecektir. Selam ve dua ile...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder